roxyreist.reismee.nl

Hallootjes vanuit Zwitserland 🇨🇭

Hoi daar lieve iedereen,

Vandaag ben ik gelukkig veilig aangekomen in Zwitserland! Eenmaal op de vluchthaven wachtte een van de leden van mijn gastgezin mij op met een heel lief briefje en nam mij mee de trein en de auto in, op naar “onze” boerderij in Wildensbuch. Het was een hele ervaring om te vliegen, maar ergens voelde het helemaal niet alsof “ik” het echt aan het doen was… het voelde of ik op automatische PILOOT ging (snap je?). Het was wel even moeilijk om doeidoei te zeggen tegen mijn lieve mam, pap, Floyd en Aisha <3, maar toen ik eenmaal door de douane heen was ging eigenlijk alles vanzelf. Ook het treinreizen in Zürich vond ikheel leuk. Mijn lieve gastvrouw besloot mij met de trein op de halen zodat ik het ov in de omgeving alvast een beetje leerde kennen, voor het geval ik graag op een van mijn vrije dagen zelf wil gaan reizen en de stadjes/dorpjes wil verkennen (hehehehe)…

Op de boerderij aangekomen heb ik mijn hele gastgezin ontmoet en het zijn allemaal super vriendelijke, lieve mensen met wie het gezellig is, rustig op een heel fijne manier en die zowel Hochdeutsch als Engels spreken (AAAA op de positieve manier) (maar we spreken natuurlijk wel gewoon Duits, ik ben hier niet voor niets! :)) Ook heb ik de schat van een hond, die heel veel leuke trucjes kan, leren kennen… en een of twee katten rond zien rennen.

Op de boerderij hebben we allereerst samen middag gegeten, waarbij het oudste dochtertje een schnitzel van havervlokken voor ons had gemaakt (een nieuw recept) omdat ze weten dat ik vegetariër ben. Na het eten heb ik even schaapsherder gespeeld, wat klusjes met mijn gastheer gedaan in de wei, in een tractor gezeten, met de hond gewandeld en supergezellig gekletst met het oudste dochtertje, mijn eigen kamertje hier ingericht, superlekkere soep gegeten, en wafels gebakken en thee gedronken met mijn gastgezin!

En daarmee zit mijn eerste dagje hier er nu op! Morgen is het zondag, het enige dagje in de week waarop er niet gewerkt wordt. In plaats daarvan ga ik met het oudste dochtertje van mijn gastgezin mee naar paardrijden! En we gaan met een mountainbike in de toch best wel hoge bergen hier, hehe!

Tot snel weer lieve iedereen, en alvast welterusten. <3

Liefs, Roxy


p.s. Ik gebruik geen namen wanneer ik praat over mijn gastgezin, voor hun privacy :)


Reacties

Reacties

Reggy

Supergaaf!!!???
Wat fijn dat het reizen je zo is meegevallen en geweldig dat je al meteen zo'n klik met het gezin, inclusief de beestenboel ?????, hebt. Ben nieuwsgierig naar je verdere avonturen, wie weet breng je me nog op ideeën!?

Ton

Wow wat een boel gedaan al op zo'n eerste dag! Heel fijn dat je goed geland bent, letterlijk en figuurlijk. Hou van je lieve schat, veel geluk, plezier en haver daar de komende dagen!
Xpap
P.S. mag je ook niet zeggen hoe de hond heet?

Roxy Hermans

Het probleem is dus dat ik zijn naam de hele tijd per ongeluk vergeet omdat ik nu even alle namen moet onthouden en het doet me heerl erg denken aan Bruno maar het is Bruno niet (GINO IS HET! IK HEB HEM VOLGENS MIJ! VOLGENS MIJ IS HET GINO!)

Roxy Hermans

Dankjulliewel lieve mam en pap <3

Ton

Aha, Gino! Nu nog het ras. Laat me raden, een Zwitserse Riesenschnauzer?

Lisa H

Lieve Roxy, wat fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat het tot nu goed bevalt. Een goed begin is het halve werk!

Geniet ervan!

Roxy Hermans

Nee pap, een labrador-golden retriever :)

Roxy Hermans

Super lief, dankjewel Lisa!

Mariët

Hoi Roxy, Wat een overweldigende eerste dag. Die zul je niet snel vergeten. Je bent in een spannend avontuur gestapt. Echt heel stoer om dit in je uppie te doen. Heel veel plezier op de boerderij, met alle uitstapjes en met de mensen en beesten ??????.

Roxy Hermans

Ha Mariët! Super lief, dankjewel en dat ga ik zeker doen! Een winwin voor mij: ik mag iedere ochtend de vijf katten voeren ?

Sjaak en Erna

Hoi Roxy,
Super cool dat je dit doet en heel leuk om te lezen wat je al allemaal meegemaakt hebt. Heel veel plezier met alle boerderijbewoners (?????‍??) en veel succes met het oefenen van je Duits met the Swiss ?.

Roxy Hermans

Hoi Erna en Sjaak! Dankjulliewel, dat ga ik zeker allemaal doen. Schönen Tag und liebe Grüsse ??

Marina

o wat fijn om te lezen dat de reis goed ging en dat de eerste kennismaking is meegevallen. Zo te lezen zijn de eerste indrukken goed, dat is belangrijk, he? De eerste indruk maakt de indruk!
Echt iets voor jou, die hele beestenboel. Ik lees graag je volgende verhaal!
Maak er een leuke tijd van!

Cor en Corry

Ha die Roxy! Wat leuk om te lezen wat je tot nu toe allemaal hebt gedaan en meegemaakt. En dit is nog maar het begin ... Heel veel plezier met alles. We verwachten natuurlijk wel dat, als je terugkomt, precies weet hoe je kaas moet maken. Of doen ze dat niet op "jouw" boerderij?

Roxy Hermans

Op mijn boerderij maken ze geen kaas, helaas…. ;)

Aisha

Superleuk om te lezen lieve schat! Ik ben zo blij dat je veilig bent aangekomen en dat je gastgezin heel erg aardig is!!! <333

Sandra, Sam en Pim

Ha Roxy!
Wat ontzettend stoer van je dat je dit in je uppie al hebt gedaan! En wat gaaf!!! Groetjes Sandra
En leuk die schapen ? nog een guten tag grts Sam. Wat leuk dat je dit hebt gedaan heel leuk !! Mama schreef Toxy in plaats van Roxy grts Pim

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active