roxyreist.reismee.nl

Babykonijntjes <3

Goede avond iedereen…

vanuit Nice! Hadden jullie het geraden?

Ik ben sinds gisteren in deze mooie stad, en ik heb hier voornamelijk een hele boel rondgewandeld. Ik verblijf in wederom een heel mooi hostel (hostel OZZ) dat op twee minuutjes lopen van het (ze is vertrokken met m’n hart, op~) centraal station ligt. Ik heb drie aardige roommates met wie ik gezellige gesprekken voer. En ik ga jullie kort iets vertellen over wat leuke dingen die ik al gezien en gedaan heb!

Er is hier ten eerste een prachtig kiezelstrand met een helderblauwe zee. Daar heb ik zowel gisteren (op een handdoekje) als vandaag (met een foldertje op een stoel) even gezeten. Naast het strand is de Promenade des Anglais, die wel zeven kilometer lang is en langs de kust van Nice ligt. Hier zijn vaak muzikanten te vinden. Zo heb ik gisteren een megagoede pianist aanschouwd!

In Nice heb je het oude stadscentrum (Vieux Nice) en het “moderne” gebied. Vieux Nice heeft allerlei kleurrijke smalle straatjes met heel veel kraampjes en winkeltjes en restaurantjes, een mooie kathedraal genaamd Sainte Réparate, en een aantal fonteinen. In het moderne Nice vind je grotere winkelketens, trams en een aantal chique pleinen en parken. Natuurlijk zijn er buiten het centrum nog een hoop andere wijken, waarin dure hotels en elegante gebouwen gevestigd zijn.

Vandaag heb ik Castle Hill bezocht: een park op een heuvel rondom een kasteelruĂŻne waar je vanuit allerlei hoeken over de stad en de zee kunt uitkijken. Je beklimt eerst een goed aantal trappen en ondertussen kom je allerlei bomen en plantensoorten (waaronder cactussen) tegen. Boven aangekomen vind jeeen restaurantje, speelplaatsen voor kids, heel veel uitkijkpunten en bankjes en een stuk van de ruĂŻne van het oude kasteel van Nice. Het wijdse uitzicht over de zee en over het strand, de honderden huisjes in en tegen de bergen, de grachten en de jachten, was adembenemend. Bovendien was het klimmen heel fijn. Ik hou ervan om actief te zijn en van dat inspannen!

Een heel stuk buiten het centrum ligt de Russisch-orthodoxe kathedraal Saint Nicholas. Het prachtige gebouw heeft een bijzondere stijl met veel felle kleuren. En in het tuintje ertegenover, speelden vandaag (baby)konijntjes in het gras. Zij hadden daar een holletje! (Adorable! <3)

Mijn impressie van Nice is dat de stad wat rijker is dan Montpellier. Maar ook wel minder “gezellig”. In Montpellier hing een warme sfeer en was alles wat compacter. Qua schoonheid krijgen beide locaties een 10! Ik ben echt dol op de prachtige blauwe zee en het lichtgrijze kiezelstrand. En ik geniet ook hier van alle mooie straatjes met hun winkels en restaurantjes. Bovendien vind ik de wijdse pleinen die de verschillende gedeeltes van de stad met elkaar verbinden, en waarop regelmatig markten georganiseerd worden, ook erg mooi. Ik ga zometeen een fotoblog maken… dan laat ik jullie het een en ander zien!

Morgen ben ik nog een hele dag in Nice. Ik denk dat ik er dan een rustige dag van maak, want vandaag heb ik bijna 30.000 stappen gezet en nu ben ik moe. Slaap duslekker alvast, en tot snel weer!

Liefs, Roxy

Reacties

Reacties

Rob en Marloes

Wat een mooie ervaringen,Roxy

Sjaak en Erna

Ha Roxy, we krijgen héél veel zin in vakantie van je mooie verhalen en foto’s ?! En vaak voelen wij ook de uitdaging om een berg of toren te beklimmen en te genieten van het mooie uitzicht ???. Beaucoup de plaisir ?.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active