roxyreist.reismee.nl

Lake of Dreams

Hallo lieve mensen,

Gisteren ben ik aangekomen bij het werkelijk SCHITTERENDE Lake Como!!!!!! Na zo goed als de hele dag in de trein te hebben gezeten, verblijf ik hier drie nachtjes in Ostello Bello in de plaats Como. Vandaag heb ik mijn eerste discoverings gedaan rondom het mooie magnifique meer.

Laat ik beginnen met een korte uitleg. Om Lake Como heen liggen een hele boel plaatsjes. Sommige hiervan zijn bekender en toegankelijker dan andere, maar er zijn er in ieder geval drie die ik graag wil(de) zien: Bellagio, Menaggio en Varenna. Vanochtend heb ik allereerst een bus gepakt naar Bellagio.

In Bellagio, in helemaal het “topje” van de plaats (die in het midden ligt van het op-de-kop-Y-vormige Lake Como) (snappen jullie het nog?), ligt Punta Spartivento. Juist omdat dit het “topje” is, heb je hier een enorm wijds uitzicht over alle kanten van het meer. Over de bergen met laaghangende wolken, dalen en andere dorpjes, verdwaalde huisjes die hoog tussen de bossen zijn gevestigd… Punta Spartivento was zo impressive dat ik er niet in ben geslaagd om daar een mooi genoege foto van de maken. Dan zou ik een professionele panoramacamera bij me moeten hebben en zelfs dat zou nog niet genoeg zijn. Punta Spartivento is een ervaring die je moet beleven, niet zo zeer die je kunt vastleggen op die manier.

In Bellagio heb ik ook de trappenstraatjes van het compacte centrum beklommen, en heb ik geneusd in wederom allerlei gezellige (ook best wel dure…) winkeltjes. Ééntje daarvan wordt gerund door Roberta, een Italiaanse mevrouw van ik gok ongeveer 40/50 jaar. Zij verkoopt tassen, kleding, sieraden, waterverftekeningen, schilderijen, beeldjes, fairy-villages… En alles maakt zij zelf. Ik heb met haar een leuk gesprek gevoerd toen ze me vertelde over haar passie. En ik heb een armbandje in haar winkeltje gekocht met een echt bloemetje erin, dat me doet denken aan mijn op het moment favoriete boek. Ik ben blij met mijn super toffe souvenirtje! (De instagram-naam van deze mevrouw en haar winkeltje is: @qr_bellagio_bags_and_more, mocht je haar willen opzoeken.)

Als laatste heb ik in Bellagio nog een mooie cathedraal bezocht, en heb toen een ferry genomen naar Menaggio. Daar heb ik de gelato-tent La Fabrica del Gelato bezocht, die ik in Toverland aangeraden kreeg door een collega en gisteren nogmaals door een kamergenote in mijn hostel. Ondanks dat het maar rond de 15 graden was buiten en ik het er superkoud door kreeg, heb ik genoten van mijn heerlijke citroen-framboos-bessenijsje.

In Menaggio heb ik nog twee heel mooie kerken bezocht, geneusd in de winkeltjes maar voornamelijk ook een hele hoop foto’s gemaakt! De promenade aan het meer daar is zo ontzettend mooi! Zo pittoresk! Ik zal jullie wel een aantal foto’s laten zien…

Om 18:00 ging ik weer via Bellagio met de bus terug naar Como, waar ik in een chique restaurantje een goed gevulde bowl met heel veel lekkere ingrediënten (zwarte(!) rijst, avocado, nootjes, mandarijn, tomaatjes… en nog veel meer tbh) heb gegeten. Ik ben pas eigenlijk net terug in mijn hostelkamer, die bovendien heel mooi is. Mijn huidige hostel is heel anders dan de vorige twee waar ik in verbleef, maar het doet er zeker weten niet voor onder. Er is een mooie tuin bij het hostel, een heeel gezellige ontbijtzaal, er worden veel activiteiten georganiseerd en er is een keuken mét gratis voedsel!!! Gisteren na mijn aankomst heb ik dus gratis een maaltijd kunnen maken voor mezelf. Wat een luxe!

Hoe dan ook, wat is het een droom dat ik Lake Como magzien. Morgen wil ik graag naar Varenna gaan, en eventueel nog even terug naar Menaggio, of in Como zelf rondneuzen… Jullie horen het wel van me! Dankjulliewel voor het lezen van mijn blogs. Ik hoop dat het jullie een beetje amuseert. Dikke knuffel voor nu en tot snel weer!

Liefs, Roxy

Reacties

Reacties

Roxy Hermans

Mijn bereik is momenteel helaas niet genoeg om foto’s te uploaden, dus die volgen later :)

MariÄ—t

Ha Roxy,
Je blogs zijn erg leuk om te lezen. Ik volg je reis op de voet. Ook je foto's zijn prachtig. Zo kunnen we alles een beetje meebeleven.
Heel spannend wat je allemaal doet in je eentje. Veel plezier de komende dagen! Groetjes, Mariët.

Roxy Hermans

@Mariët wat lief, dankjewel!!! Super leuk om te horen dat je mijn blog volgt. Hopelijk kun je lekker meegenieten :)

Ton

Wat fijn dat het, na al die voorbereiding, nĂłg mooier blijkt te zijn dan je had gedacht. En morgen weer zo'n dag. Geniet ervan en maak zo veel mogelijk foto's met je nieuwe camera!
Xp

Marina

Zo te zien ben jij vreselijk aan het genieten!
Fijn hoor!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active