roxyreist.reismee.nl

Milaan

Ciao ciao vanuit Milaan!

Waar ik sinds gistermiddag verblijf. De stad van de mode, de Duomo en de (net als in Amsterdam) vele duifjes op het plein. Ik ben hier niet zo lang - namelijk maar tot morgen vroeg - maar ik heb gelukkig best een aantal mooie dingen van de stad kunnen zien.

Gisteren heb ik allereerst tickets gescoord voor een klim op het dakterras van de Duomo (de kathedraal van Milaan) (dankjewel Jac voor de aanrader! :D), zodat ik dat vandaag zeker kon gaan doen. Ook heb ik dure designergelato gehaald in het winkelcentrum Galleria Vittorio Emanuele… die was echt something else, hahaha! En de verkoper maakte er een hele kunst van om het ijsje in elkaar te zetten. Verder heb ik rustig ingecheckt bij mijn hostel (van dezelfde keten als die in Como, Ostello Bello), waar ik ook lekker avondeten gehad heb. Verder moest ik gisteren even uitrusten, want af en toe merk ik dat ik het mezelf toch wel allemaal echt heel erg druk maak.

Echter vandaag was het alweer tijd om verder te gaan avonturieren XD! Ik ben in de ochtend begonnen met een bezoek aan een museum dat in het tegen staat van Leonardo da Vinci! Ik heb daar onder andere geleerd over zijn tekening Uomo Universalis, over Het Laatste Avondmaal, de Mona Lisa, en allerlei machines die Leonardo heeft ontworpen en in elkaar gezet. Hij was niet alleen op het gebied van schilderkunst een genie, maar ook op dat van filosofie, wetenschap, natuurkunde en technologie… Heel bijzonder.

Natuurlijk kan ik niet verblijven in de stad van de mode zonder te shoppen. Dus dat is wat ik na het museumbezoek gedaan heb. Ik heb twee leuke kledingstukken gescoord!

Na een lekkere lunch (met avocado-toastjes) ben ik naar boven geklommen op de Duomo. Je kon kiezen tussen lift en trap maar ey, wie kiest er nou de lift… ;) Met hijgende en puffende mensen om me heen ben ik dus de vele treden opgeklommen. En het uitzicht was het zeker waard (ook onderweg al, want de architectuur van de kathedraal is gewoon prachtig, en er zijn duizenden details die je kunt bewonderen)! Het was heel erg leuk om over Milaan uit te kijken. Over de talloze designerwinkels (ik heb trouwens zo een prachtige jurk gezien vandaag!!!!), verschillende kerken, het plein met allemaal persoontjes en duifjes, en woonwijken verderop. De trap die ik nam op de “terugweg” naar beneden, kwam uit ín de Duomo. En ik denk dat dit de mooiste Kathedraal is die ik tot nu toe gezien heb. Wat een kunst. Geen woorden kunnen de bijzonderheid daarvan beschrijven.

Later in de middag ben ik weer terug naar boven gegaan. Maar dan met een lift die uitkwam bij een food hall (hehe). Daar heb ik een vegan hamburger en drie hele mooie macarons gehaald. Ik koop het liefste oprecht niet zoveel eten tussendoor, maar ik merk dat ik het wel nodig heb als ik hele dagen loop en loop en loop en loop. Dus in de food hall wilde ik mezelf even verwennen.

Na nog wat te hebben rondgewandeld door de winkelstraten, ben ik naar een park gegaan dat achter het kasteel van Milaan ligt. En ik heb ervan genoten om weer even in het groen te zijn tussen alle stadse taferelen. Er waren meertjes met eendjes, knuffelende stelletjes op dekentjes in het gras, kleine tentjes waar je wat te drinken kunt halen, en er hing een sfeer van rust. Om even te genieten. Ik hou zo van zulke plekken, het was fijn om weer even in de natuur te zijn (ook al was ik daar bij Lake Como de hele tijd)!

Wat ik heel fijn vind aan dit hostel is dat je er heel goedkoop avondeten kunt kopen. Voor maar €6 heb ik een lekkere pizza kunnen scoren, en daarmee heb ik mijn avontuur vandaag afgesloten. Nu ben ik echt moe, en ik heb zin om te gaan slapen. Morgen ga ik naar mijn laatste bestemming van deze reis, namelijk naar Basel in Zwitserland (bekend territorium hehe, en dan ga ik weer Schwitzerdutsch horen!!!!!!! Can’t wait :D). Ik kijk uit naar de treinreis, aangezien die dwars door Zwitserland gaat en we weten allemaal hoe mooi het landschapdaar is… Maar zoals ik al zei, nu ben ik eerst moe. Dus tot later weer.

Au revoir.

Liefs, Roxy

Reacties

Reacties

Marina

Dus je hebt nog even aan ons gedacht bij t zien van die duifjes? Hahaha
Hopelijk heb je lekker geslapen en kun je met open ogen genieten van de treinreis dwars door Zwitserland.
Geniet nog maar even... dappere dodo!
(Zoveel respect dat je dit allemaal durft!)

Roxy Hermans

@Marina super lief, dankjewel <3 ja, af en toe denk ik nog wel aan jullie hoor… De treinreis dwars door Zwitserland was prachtig! Zo leuk die bergen en de huisjes en de meren ook…

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active