roxyreist.reismee.nl

Een groot magisch geluksmoment <3

Hey lieve mensen,

Ik zit momenteel in de ICE op weg naar DĂĽsseldorf, vanwaaruit ik weer terug naar huis zal gaan. Ik heb mijn reis afgesloten in het mooie Basel.

Helaas waren (i.v.m. de maandag) alle musea dicht en ook de rondvaartboten gingen niet, dus heb ik de stad wandelend verkend. Ik voelde me fijn in Basel. Het is er niet te groot, was ook niet zo druk. Ik heb de Spalentor (poort die vanuit vroeger een punt van aanzien van de stad was) gezien en ben naar de botanische tuin van de universiteit gegaan. Ik ben er de afgelopen weken achter gekomen dat ik echt een liefde heb voor botanische tuinen. Ze zijn zo mooi, zo deftig en sprookjesachtig. Ik zou ooit weleens door een botanische tuin willen huppelen in een hele mooie jurk, dansen in het gras en een picknick houden. En een hele hoop foto’s maken natuurlijk…

Verder heb ik gisteren een rustige dag gehad. Na bijna drie weken iedere dag op de been te zijn geweest, merk ik dat ik fysiek nu wel heel erg toe ben aan wat rust. Even niks. Hoe dan ook, ik heb echt enorm genoten van deze reis en ik ben heel erg blij dat ik dit heb kunnen doen.

Ik heb zo’n mooie plaatsen gezien, zulke leuke dingen gedaan en echt mega lieve mensen ontmoet. Ik ga nog even een paar highlights van mijn reis benoemen…

1. De botanische tuin van Villa Monasteroin Varenna. Dit was zo magisch mooi! Dat ik daar geweest ben is echt een groot geschenk.

2. Naar het kattencafé in Montpellier met twee vriendinnetjes van de talenschool! Lekker kletsen met een theetje in m’n hand en knuffelen met de lieve poezels.

3. Met ik denk toch wel mijn beste Accent Français-vriendinnetje kletsen in Jardin des Plantes bij een meertje met waterlelies.

4. De metro in Parijs. Rennen tussen de stations, de geur ervan, af en toe extreem luidruchtige muzikanten die ineens binnenstapten, en bijna uit de bocht vliegen omdat de trein soms abrupt heel veel snelheid maakte.

5. PINK MAMMA! Het beste restaurant (voor zover ik me kan herinneren) waar ik ooit geweest ben. Die mocktail en die pizza jongen, niet normaal. XD

6. Tot bijna middernacht kletsen met roommates in hostels. Dit heb ik meerdere keren gedaan, met mensen van allerlei verschillende leeftijden. We hebben echt de meest interessante en belangrijke onderwerpen aangeslagen. Ik merk bovendien dat ik mezelf comfortabeler voel wanneer ik Engels praat dan Nederlands… heb af en toe het gevoel dat ik mezelf zo nog beter kan uitdrukken dan in het Nederlands.

7. De velesmalle straatjes waar ik doorheen struinde. Die van Bellagio, Montpellier, Nice…

8. Schrijven en muziek luisteren op de rotsen aan de helderblauwe zee in Nice, in de ochtend toen het nog lekker rustig was.

9. De knuffels die ik van hostel-en klasgenoten kreeg toen we afscheid namen.

10. Muziek luisteren (een hoop 5 Seconds of Summer hehe) in de bus naar Bellagio, rijdend langs het prachtige Como-meer, de wolken die laag over de bergen hingen…

11. Deel 3 van mijn favoriete boekenserie kopen in Shakespeare and Company in Parijs, en me verheugen om die thuis te gaan lezen.

12. Naar school gaan iedere ochtend in Montpellier!! Ik was weer even een studentje :)Ik had zo’n leuke klasgenoten. En de lessen waren heel erg tof.

13. Toen onze knappe gids (XD) liedjes ging zingen en gitaar voor ons speelde in de bus tijdens de excursie naar Sète.

14. Koken in het hostel in Como, en dat heerlijke bedje daar…

15. Het hostelleven in het algemeen. Ik merk dat ik dat zo leuk vind! Ik ben ook zeker van plan om nog in een heleboel hostels te gaan verblijven in de toekomst…

Hmm, ik denk dat ik nog wel even door kan gaan zo, maar dit zijn momenteel toch wel de dingetjes die me het meeste zijn bijgebleven. Wat waren ze allemaal bijzonder! Weet je, in Toverland creër ik magische geluksmomentjes voor anderen, maar tijdens deze reis heb ik een keer geluksmomentjes gecreëerd voor mezelf. En dat soort momentjes zijn hetgene dat mij echt rijk maakt, geen geld en geen spullen. Het is een mooi geschenk en ook een gek besef dat ik nu heb kunnen doen waar ik al jaren over droom. Ik ben in het soloreizen gestapt met de gedachte: ik zie wel waar dit me brengt. Als ik het niets vind dan heb ik het in ieder geval geprobeerd, dan ben ik weer een ervaring rijker! En als ik het wel heel leuk vind… Tja, dan wil ik het graag nog weleens overdoen.


De komende tijd moet ik me focussen op mijn autorijlessen en het derde theorie-examen dat voor de deur staat (:O), en ook de Summer Feelings in Toverland komen er weer aan. Gelukkig ga ik in de zomer nog op vakantie, dan kan ik weer even in het reisleven stappen. En daarna begint mijn studie. Ik ga International Social Work studeren, wat heel mooi aansluit bij wat ik belangrijk vind en graag doe. Ik krijg tijdens de opleiding bovendien de kans om naar het buitenland te gaan, en misschien plan ik af en toe weleens een (solo)tripje in een schoolvakantie of als ik een week of lang weekend vrij heb.

Dankjulliewel voor het bijhouden van mijn blogs van deze reis! Ik hoop dat jullie ervan hebben genoten. Het is voor mezelf in ieder geval ook heel erg leuk om zo terug te kunnen kijken… dus ik ben blij dat ik weer zoveel heb geschreven. Deel gerust jullie leeservaringen of dingen die je zijn opgevallen, ideeën of vragen in de reacties!! Ik lees ze allemaal graag. En dan zeg ik nu tot hopelijk snel weer lieve mensen! Au revoir Bye Grüezi Chiao Schönen Tag.

Liefs, Roxy <3

Reacties

Reacties

Ton

Wat fijn dat je tevreden bent en de hele reis je zo'n geluksgevoel geeft. En wat ben ik er trots op hoe je dit allemaal zelf hebt bedacht, georganiseerd en volbracht! Mijn kleine meid is groot geworden. (Maar ze is nog steeds mijn kleine meid, en blijft dat ook!)
Stiekem ben ik erg blij dat je straks weer veilig thuis bent en gezellig aan onze tafel zit te kletsen en smikkelen. Er ligt daar een lief cadeautje voor je klaar! Tot straks.
Xp

Marina

Hoewel ik zelf geen reiziger ben geniet ik vreselijk van jou verhalen. Laat mij maar lekker hier in mijn eigen omgeving. Vind het zo vreselijk dapper dat jij dit allemaal in je uppie bent gaan doen en er ook nog zo hard van genoten hebt. Heerlijk om te lezen.
Ik voel je geluk en blijdschap!
Blijf maar fijn die reizen maken, blijf maar gewoon die lieve Roxy die zo graag geluksmomentjes maakt voor anderen (en gelukkig ook voor jezelf! Dat is ook belangrijk, hè? Goed voor jezelf zorgen!)
Blij dat je weer even veilig onder moeders (en vaders!!) (O ja, en ook weer lekker bij je broer en je geliefden)Vleugels bent!
Lieve groet van mij x

Cor

Dank je wel Roxy, voor al je verhalen en foto's. Het was steeds weer een genot om te lezen en bekijken, je positieve vrolijkheid werkt aanstekelijk. Geniet ook van je rust, die heb je dik verdiend! En uitrusten is tegelijk ook: nagenieten.

Roxy Hermans

Heeel erg bedankt ❤️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active