roxyreist.reismee.nl

Tractors en tractors

Goede avond (of morgen, of wanneer je dit ook leest)! :)

Vandaag is het alweer de derde dag geweest dat ik hier in Zwitserland ben, en ik wil jullie graag vertellen wat ik tot nu toe nog allemaal gedaan heb.

Gisteren ben ik meegeweest met het paardrijden van een van de dochters van mijn gastgezin. Ik heb haar zien rijden in de stal, en toen ze later ook de natuur in ging, mocht ik naast haar en het paard meefietsen! De omgeving hier is prachtig: er zijn mooie en gezellige dorpjes die tegen een berg op gebouwd zijn, met lieve huisjes, veel groen en een heerlijke frisse lucht. Vandaar dat ik vandaag in mijn middagpauze (en ik ben van plan nog veel vaker) een heerlijke middagwandeling gemaakt heb.

Verder heb ik gisteren meegeholpen een nieuw recept (een soort gnocchi (schrijf je dat zo?) met pompoen en aardappel) te maken en hebben mijn gastvrouw en ik enorm genoten van de magische zonsondergang die je in het dal tussen de bergen kunt aanschouwen… <3

En vandaag was het dan Ă©cht zo ver: mijn eerste WERKdagje. De wekker gaat hier iedere dag behalve zondag om 6:15 en om 6:30 zitten we aan het ontbijt. In de ochtend ben ik vandaag met de gastheer een paar van zijn tienduizend gewassen gaan checken, om te kijken of ze al geoogst konden worden. Het was koud, fris en heerlijk en de ochtendmist hing zo mooi tussen de bergen dat ik wel kon gillen!

Ook heb ik vandaag kennis gemaakt met de kippenstal en gelukkig hebben de beestjes veel plek, zowel binnen als buiten! In de middag heb ik zowel achter een tractor aan gerend terwijl ik achtergebleven knollen raapte, als in zo’n grote oogstmachine gezeten en een praatje gemaakt met de heel vriendelijke bestuurder! Op de terugweg naar de boerderij zat ik bij mijn gastheer op een wat kleineropenluchttractortje, wapperend in de wind en genietend van weer een Zwitserse zonsondergang.

En na nog supergezellig met mijn gastvrouw gekletst te hebben, schrijf ik deze blog en ga ik zometeen weer lekker (proberen te) slapen, omdat het morgen net zo vroeg gaat zijn als het vandaag was. Also, chiao, tschĂĽs, bis Morgen!

Reacties

Reacties

Roxy Hermans

Vandaag doen de smileys het weer eens niet, zie ik….

Reggy

Da's erg vroeg, zeker voor jou!??
Maar zo te horen zeker de moeite waard! Ik ben intussen erg benieuwd naar wat ze allemaal verbouwen. ?Geef je alle beestjes, en bovenal jezelf ?, een knuffel van mij?
Slaap lekker, lieve Roxy!??

Roxy Hermans

Ik heb trouwens gisteren ook wat foto’s geplaatst, maar het lijkt of niemand die kan zien… klopt dit?

Roxy Hermans

Zal ik doen lieve mama! ?? ze verbouwen bonen, aardappelen, zoete aardappelen, wortels, maïs, de knollen van vandaag maar ik weet niet meer hoe ze heten… en nog meer zelfs. Weet niet alles uit mn hoofd nog haha

Ton

Ik kon de eerste foto's prima zien. Of heb je nog een tweede reeks geplaatst?
Benieuwd wat je morgen gaat doen gek boerinnetje van me. Eieren rapen voorspel ik. Het klinkt geweldig allemaal en je geniet duidelijk van de omgeving. Ga wel steeds op tijd slapen, want elke dag zo vroeg op en meteen aanpoten (letterlijk) is fysiek best zwaar. Ik word al moe als ik het lees!
Maar dat kun je ongetwijfeld ook. Ben supertrots op je.
Dikke kus, pap

Jac Hovens

Mooi om te lezen dat het je erg goed bevalt. Inderdaad het is een prachtig land met hard werkende boeren.
Geniet ervan en leer het boerenvak!

Aisha

Voor het eerst sta je een keertje eerde op dan ik.. wie weet, misschien kom je naar huis als een ochtendmens ?! Succes vandaag met je tweede werkdagje! Ik hoop dat het net zo bevalt als gisteren <3

Reggy

Ik kon de eerste foto's prima zien!?

Marina

Ha lieverd, ook ik heb je foto's gezien. Hier, maar ook op insta. Ikzelf ben n echt ochtendmens en zou ook enorm genieten zo vroeg. Ik ben dan ook wel n boerendochter van oorsprong dus dat vroege opstaan zit er bij mij wel beetje in. Ik hoefde dan wel niet te helpen op de boerderij van mijn vader, maar kan me ook dagen herinneren dat ik ook achter n tractor aanrende om achtergebleven knollen op te rapen. (In mijn geval waren dat suikerbieten, misschien bij jou ook wel?)
Maar dat rennen deed ik dan op de boerderij van mijn tante. (Mijn ouders hadden een veebedrijf)
Heerlijke dagen waren dat! Heerlijk in oude kleding door de vroege mistige ochtend, als lunch lekkere wentelteefjes en warme chocolademelk... Ach dat fijne jeugdsentiment ook!?
Zo te lezen is het daar bij jou hard werken maar ook hard genieten!
Lees graag je verhalen!
Hou je goed!

Roxy Hermans

@ Pap, ik raap nog geen eieren omdat de kipjes heel jong zijn en dus nog geen eieren leggen. Gelukkig kan iedereen trouwens mijn foto’s wel zien! Dan is het een foutje van de site dat er staat “0x bekeken….”

Roxy Hermans

@ Marina, dat klinkt heerlijk zo’n jeugdsentiment! Heerlijk ontbijten… nu je het zegt, wij hadden gisteren ook zelfgemaakte chocomel… behalve de melk dan want we hebben geen koeien hier. En ja, het vroege opstaan vind ik hier best wel genieten, ook al ben ik zelf meestal niet zo’n ochtendmens…. Heel lief berichtje, ik hou me goed <3

Roxy Hermans

Oh, en @ Marina ja, het zijn een soort bieten. Weet niet precies of het suikerbieten zijn…

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active