roxyreist.reismee.nl

Gevulde koeken, alsjeblieft!

Guten Abend liebe Leute,

Vandaag een korte blog, maar wel iets leuks om te vertellen. Na het eten hebben mijn gastgezin en ik samen geproefd van de Hollandse lekkernijen die ik voor ze had meegenomen vanuit thuis. De gevulde koeken vielen erg in de smaak, net als alleen al het woord zelf! Ik heb mijn gastgezin namelijk een paar Nederlandse woorden/korte zinnetjes geleerd en ik moet toegeven dat vooral mijn gastvrouw over een zeer geavanceerde Nederlandse uitspraak beschikt. Het feit dat men “alsjeblieft” zegt wanneer iemand “Dankeschön” heeft gezegd en “kersenstokjes uit Oosterhout”, ging echter nétiets te ver. Het was super grappig om mijn gastgezinnetje Nederlands te horen praten. Dat vonden ze zelf ook en mijn gastheer moest überhaupt om sommige Nederlandse woorden lachen, die totaal niet overeen komen met wat je in het Duits zegt. Hoe dan ook, het was heel erg gezellig en ik ben blij dat ik de mensjes heb kunnen laten lachen. Dat maakt mij zelf ook het allermeeste blij!

Oh, als je bovendien zin hebt om mij helemaal smerig achterop een tractor te zien staan, met twee vers geoogste bieten in m’n handen, zou ik vooral niet kijken naar de fotosessie die ik na deze blog heb gepost…

Liefs en tot gauw weer,

van Roxy! <3

Reacties

Reacties

Reggy

??

Jac

Hoi Roxy.
Vraagje. Op je foto zie ik dat je bieten aan het rooyen bent. Echter vindt ik het een vreemde vorm hebben als biet. Die zijn toch punt vormig.
Welke beiten soort zijn jullie aan het rooyen?

Boer Jac

Roxy Hermans

Ha boer Jac,

Het duurde mij ook een tijd om uit te vogelen dat het bieten zijn. Dit omdat ze enorm zijn en idd de vorm komt niet overeen met hoe ik een biet dacht te herinneren. Toch zijn het bieten. Het zijn zoete rode bieten, ik heb ze ook gegeten dus ik heb bewijs.

Roxy Hermans

Ha boer Jac,

Het duurde mij ook een tijd om uit te vogelen dat het bieten zijn. Dit omdat ze enorm zijn en idd de vorm komt niet overeen met hoe ik een biet dacht te herinneren. Toch zijn het bieten. Het zijn zoete rode bieten, ik heb ze ook gegeten dus ik heb bewijs.

Jac

Mooi. Dan breng er maar een paar mee!!!

Ton

Wat biet je ervoor Jac?

Roxy Hermans

Ik wilde een leuke reactie terug schrijven maar deze is zo leuk pap dat ik er niet overheen kan komen, sorry. ?

Aisha

De reacties van Jac en Ton kan ik helaas niet overtreffen.. dus ik hou het maar lekker hierbij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active