roxyreist.reismee.nl

Een superleuke dag! đź’•

Hoi allemaal en welkom bij een nieuwe blog!

Vandaag was voor mij een erg bijzonder dagje. Ik heb een hele boel gezien, gedaan en meegemaakt. Mijn gastgezin was uitgenodigd voor een brunch bij vrienden thuis die een dorpje verderop wonen, en ik mocht (super lief) ook meekomen! Om 9:00 stapten we hun super mooi gelegen appartement binnen en namen we plaats aan een enorme gezellige eettafel. De vrouw van het gezin is geboren in Ecuador, dus hadden ze een brunch georganiseerd met zowel Ecuadoriaanse als met Zwitserse specialiteiten! Het eten was super lekker, en iets dat me heel erg is bijgebleven is een gerechtje dat een naam heeft die ik niet helemaal onder de knie krijg… Gouacke??? Zoiets… Het is een soort papje/drankje met warme ananas, havervlokken en kaneel, en ze hadden het geserveerd in een klassiek oud mokje dat gemaakt is van klei. De “gouacke” was overheerlijk en ik werd zo blij van het mokje <3dat ik het thuis ook een keer wil gaan maken!
Het andere eten was ook stuk voor stuk heerlijk: absurd luchtig en MOOI Zwitsers brood met aardbeienjam, warme tomaten met avocado, roerei… mmmm, het was echt smullen.
Iedereen in het brunchgezin was super aardig, en wat ik ook geweldig vond is dat ze daar zowel Hoogduits, als Zwitsersduits, als Spaans, als Frans spraken… DOOR ELKAAR!!! (Dat gebeurt trouwens in mijn eigen gastgezin ook, maar dan zonder Frans ertussen).
Na nog een wandeling met de hond door hun gezellige dorpje gemaakt te hebben, heb ik deze lieve en warme mensen bedankt voor de lekkere brunch en ben ik op de trein gestapt naar de stad Winterthur. Het was vandaag tijd voor een solotripje!
in Winterthur is er namelijk een kunstmuseum met schilderijen van onder andere Vincent van Gogh, Claude Monet, Picasso, Piet Mondriaan, Caspar David Friedrich en nog veel meer!! Het museum heeft twee locaties/vestigingen die je allebei met Ă©Ă©n ticket kunt bezoeken. Deze middag heb ik dus genoten van de mooiste landschappen en de knapste stillevens, de klassiekste klassiekers en levensechte zelfportretten. Het was allemaal prachtig! En ook geweldig om de kunst in mijn eentje in alle rust te ontdekken.
Na mijn museumbezoek heb ik een klein rondje door Winterthur gelopen om de stad te verkennen en om mijn tripje af te sluiten heb ik mezelf getrakteerd op een huisgemaakte chocolademelk in een dure Zwitserse chocolaterie die zó lekker was dat ik er helemaal gelukkig van werd. De chocolaterie was bovendien heel gezellig, en het deed me denken aan een koude winterdag met sneeuw, zo net voor kerstmis, wanneer je je wanten uittrekt en je handen op gaat warmen aan een heerlijke beker warme chocolade. AAAA!! Dat was echt even de definitie van geluk… <3Net zoals mijn soloreisje met de trein, trouwens. Ik vind treinreizen sowieso al leuk, en in het buitenland - vooral hier in de bergen - is het al helemaal jshshshdheh!!!!! Ik heb er iedere seconde van genoten.

Thuis aangekomen werd ik ontvangen door de zus en haar man en de moeder van mijn gastvrouw! Zij is namelijk aankomende dinsdag jarig en vandaag hebben wij daarom een verjaardagsdiner voor haar gehouden. Toen ik thuis aankwam stonden haar zus en de man van haar zus met van die enorme trompetpijpen, zo’n muziekinstrumenten, klaar. Zij gingen (in hun eigen woorden) traditionele Zwitserse muziek spelen!!!!! Voor een kwartiertje hebben mijn gastgezin en ik met mijn kattenvriendinnetje op schoot, naar dit Zwitserse concertje geluisterd. Het was zo bijzonder om te horen, ik ben echt heel blij dat ik dat heb mogen meemaken!
En dan komen we bij de kers op de taart van vandaag: het verjaardagsdiner, waarbij ik wederom lekker heb gesmuld. We hebben een Zwitserse traditie uitgevoerd waarbij je eigenlijk gaat gourmetten maar het hoofd-“ingrediënt” is gesmolten kaas. In de pannetjes warm je kaas op en als die gesmolten is giet je dat over een aardappel. En daarbij komen dan natuurlijk allerlei groenten en fruit en andere lekkernijen. De Zwitsers doen dit voornamelijk met kerstmis! En ik raad het zeker aan.

Nou, dan zijn we nu aan het einde gekomen van deze lange lange lange blog. Ik zou nog meer kunnen ratelen over deze superleuke dag maar het is tijd om te gaan slapen, want morgen is het maandag en dat betekent dat de wekker om 6:15 al gaat. TRINNNNGGG!!! Helaas pindakaas staat er ook nog eens een heel drukke week op het programma, waarin we zoete aardappelen gaan oogsten (met de hand). Ik bereid mezelf dus alvast voor op rugklachten en veel geknak de komende dagen.

Maar hoe dan ook, vandaag heb ik echt genoten en ik ben super dankbaar voor alles dat ik heb mogen zien en voelen en meemaken. Ik hoop dat jullie deze blog leuk vinden, ik vind het in ieder geval super om mijn enthousiasme hierin kwijt te kunnen!<33

Heel veel liefs en slaap lekker,


Roxy <3

P.S. Er volgt dadelijk nog een kleine fotoserie met wat foto’s van vandaag, ik ga een paar mooie uitzoeken…



Reacties

Reacties

Aisha

Je beschrijving van het eten... het maakt me hongerig (vooral die van dat brood!). Ik las in eerste instantie "gouache", dus ik dacht dat je verf had gegeten hehe!! Ik ben heeeeeel erg blij dat je vandaag een geweldige dag hebt gehad (en een tikkeltje jaloers dat ik die meesterwerken niet in het echt heb gezien hehe) en dat je ook zo lekker hebt kunnen smullen! Ik wens jou een hele goede nacht rust lieve schat en een fijne werkweek! Ik hoop dat ik het knakken van je ruggengraat hier niet in Nederland kan horen! ?

Liefs,
Aisha

Marina

Klinkt als n mooie fijne dag! Vol met eetmomenten, geluksgevoel en sentiment. En o ja, ook nog diverse soorten cultuur en gewoontes.
Nu maar lekker slapen en dan morgen weer genieten van de vroege ochtendstond en weer een nieuwe dag!
Dikke knuffel van mij

Reggy

Wauw!!! Inderdaad een drukke dag met heel veel nieuwe indrukken en mooie geluksmomentjes. Heel bijzonder dat het gastgezin je ook echt overal in betrekt, zo wordt het natuurlijk nog persoonlijker.
En geweldig dat je zo'n tripje met het OV ook nog in je eentje maakt. Ben supertrots op je!!!???

Roxy Hermans

@ Aisha dankjewel lieve schat! ? De volgende keer kook ik voor jou Goac(h)ke! ? Ik denk dat je als je heel goed luistert de knak wel kunt horen…

Roxy Hermans

@ Marina zo lief, een dikke knuffel terug ?

Roxy Hermans

@ Reggy (mams) jaa precies, ik vind het zo lief van mijn gastgezin! En nieuwe culturen en gewoontes en indrukken opdoen maken me heel erg blij… net zoals zo’n solo ov-reisje ?

Ton

Zo ken ik het smikkelbeest weer! Wat heb je een hoop gedaan en beleefd op Ă©Ă©n dag. Heel erg bewonderenswaardig en inspirerend. Je bent een geweldige meid.
Xpap

Roxy Hermans

@ Pap ik hou van jou!

Christa

Oh dat gourmetten met kaas, dat is echt zo lekker! Volgens mij heet dat Raclette. Doen wij thuis ook wel eens als we van onze Zwitserse familie Raclette kaas hebben gekregen. Mijn moeder heeft vaak wel een voorraadje ervan in de vriezer ?

Roxy Hermans

@ Christa dat klopt helemaal!!! Ahh wat super leuk dat jullie dat doen, en dat ze dan wat van zo’n kaas aan jullie schenkt. Super gezellig, en inderdaad ook heel erg lekker ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active