roxyreist.reismee.nl

Grote sterke boer 👨‍🌾

Hallo hallo lieve mensen,

Het is al een tijdje geleden dat ik een blog gepost heb, dus vandaag wil ik jullie weer een update geven over hoe ik mijn dagjes hier doorbreng! Ten eerste: eergisteren zijn we begonnen met het oogsten van zoete aardappelen. Dat moet met de hand, dus de arbeid is best wel intensief. Al vind ik dat niet erg en zelfs leuk! Toen ik met de zware kisten aan de haal ging als enige meisje op het veld werd ik twee keer “starke Frau” genoemd, en dat gaf me wel wat zelfvertrouwen ;)

Verder is deze week echt enorm snel voorbijgevlogen… Vorige week ging rustig, maar het voelt alsof het nogsteeds gisteren vorige week zondag was… Nou nee, het is morgen alweer “volgende week” zaterdag???

Naast het oogsten heb ik deze week ook veel meegeholpen met klusjes in en om het huis. Zo kook en bak ik vaak, hang ik de was op, raap ik nootjes en appels, wandel ik met de hond, en ook help ik af en toe in de kippenstal of ren ik als een dolle achter de schapen aan wanneer we ze naar een andere weide moeten verplaatsen. Wat ik zelf heel erg leuk vind is dat het intensieve werk wordt afgewisseld met iets veel rustigers: ik ben een grote sterke boer en een huisvrouwtje tegelijk.

Hoe dan ook, vandaag is het vrijdag en dat betekent dat het morgen weekend is, en ik vanaf morgen middag weer de tijd heb om zelf te gaan ontdekken… maar: HELP! Ik weet nog niet wat ik wil gaan doen en ik wil héél graag weer iets leuks in de buurt ondernemen. Als iemand ideeën heeft (voor activiteiten in de buurt van Wildensbuch), dan slinger ze maar in de reacties :)

Tot later weer, ik ga zometeen mijn zelfgebakken Apfelkuche eten. Mmmm….

Liefs, Roxy

Reacties

Reacties

Reggy

Zo zie je maar, je hoeft niet groot en sterk te zijn om zwaar werk te kunnen doen! Ik ben b(o)eretrots op je! ??‍??

Roxy Hermans

Hey, zeg je nou dat ik niet sterk ben? @ Mam

Ton

Nee je bent juist een starke Frau. Kan starke Frau ook eens een foto van die schapen maken en posten? Die hebben we nog niet gezien. Of mag dat niet? @starkeFrau

Roxy Hermans

Dat mag wel @ Pap. Ik zal dat zeker een keer doen. Ik ga nu een herinnering zetten.

Sjaak en Erna

Ha starke Frau ??,
Ten zuiden van Schaffhausen kun je gaan kijken naar de Rheinfall. Dat is de grootste waterval van Europa. Ga je met de trein dan kun je uitstappen bij station Schloss Laufen am Rheinfall. Maar misschien vindt (iemand van) je gastgezin het ook een leuk uitstapje en kunnen jullie samen met de auto gaan. Het is niet ver van Wildensbuch.

Roxy Hermans

Ha @Sjaak en Erna,

Superlief dat jullie deze reactie hebben geplaatst! Toevallig heb ik vanavond nog met mijn gastvrouw hierover gebabbeld en we willen eventueel op zondag gaan als het niet regent. Mijn eigen plan voor morgen wordt een dagje Schaffhausen! De ruïne beklimmen, wandelen in de Altstadt en weer wat kunst snuffelen in een museum! ?

Marina

Je proeft dus van t echte boerenleven. Hard en zwaar werk afgewisseld met de rust en de ruimte van de mooie omgeving. Klinkt alsof je echt aan t genieten bent. Mooi hoor!
Zo zie je maar dat ook lieve kleine meisjes groot en sterk kunnen zijn!
Geniet nog maar een beetje...
Knuffel!

Jac

Als nog tijd en vrij hebt een keertje dan is mijn aanbevelingen om naar de jungfraujoch te gaan. En daar de jungfraubahn te pakken. Wij hebben dit ook al eens gedaan en heeft en spectaculaire indruk op ons achter gelaten.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Jungfraubahn

Roxy Hermans

@ Marina jouw reacties zijn altijd zo lief en leuk om te lezen! Ik geniet er zeker nog van. Dankjewel en knuffel terug ?

Roxy Hermans

@ Jac oooh, is dat een treinrit die je kunt nemen? Ik ga eens kijken of dat ver weg is… en of ik nog tijd heb! Dankjewel voor de tip ?

Roxy Hermans

@ Jac, ik heb het even opgezocht en het ziet er ontzettend tof uit!!! Het is alleen heel ver weg… En ook best wel duur volgens mij. Ik weet niet zeker of het ook qua reistijd haalbaar is vanuit hier??

Aisha

Ik las eerst "ik ga de buurt overnemen".. dat kan ook Roxy

Roxy Hermans

@ Aisha HAHAHA, waar dacht je dat te lezen? Misschien is dat wel mijn geheime boodschap… oeff, je hebt me ontmaskerd.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active