roxyreist.reismee.nl

De eskimo ⛄️

Goede middag vanuit het koude, regenachtige Wildensbuch,

Vandaag (of eigenlijk gisteren) wilde ik weer een blog schrijven om jullie wat te vertellen over hoe mijn werkweekje eruit ziet. Gisteren heb ik een uur besteed aan het schrijven van een gedetailleerde blog, maar slechte wifi heeft het hele verhaal in de prullenbak gegooid. Ik kon het niet meer terugvinden, het was weg. Foetsie.

Vandaar dat ik nu over zowel gisteren als vandaag ga vertellen. Ik begin bij gisteren!
Dat was een “rustig-druk tussendagje”. Op zo’n dagjes - die maak ik ook wel vaker mee - hebben we niet specifiek een grote arbeid gepland staan, maar help ik toch mee met heel veel kleine klusjes! Zo heb ik gisteren kisten verzameld op het veld waar we vorige week zoete aardappelen geoogst hebben, met een mede-arbeider aanhangwagens verplaatst van weide naar weide om voor de schapen een schuilplekje te verwezenlijken, de inrichting in huis een beetje veranderd en tafels verschoven en uit- en in elkaar gezet, een rondje door de stal gelopen, noten geraapt (met een ontzettend handig werktuig!! Het is stok met een ronde ijzerdraden mand en als je daarmee over een noot rolt dan gaat die in de mand, en zo gaat je rug dus niet kapot), een stok gemaakt met blauwe touwtjes waarmee we de kippen in de avond in de stal kunnen “jagen” (geen zorgen, we raken de beestjes niet aan. We zwaaien alleen maar met de touwtjes en dan rennen ze weg!), een oude speelgoedauto met gekleurde vormpjesblokken - van de meiden die daar nu iets te groot voor zijn - gepoetst en ingepakt als cadeautje voor een pasgeboren kindje in het dorp (en ik mocht de blokken ook na het poetsen weer in elkaar passen en bouwen hehehehehe), met de hond gewandeld, aardappelen en wortelen geprepareerd voor het eten en meegeholpen met het schoonmaken voor rode bieten voor het sap dat we daar samen met appels van gaan maken.

En daarmee kom ik dan ook meteen aan bij vandaag! Aangezien we morgen om 12:00 een afspraak hebben met de appel- en bietenperser, moeten we voor die tijd twaalf kisten bieten en een palox (enorme houten kist die door een tractor getild kan worden) vol met appels hebben. Nadat we de bieten vanochtend klaar hadden zijn we dus begonnen met appels oogsten. Ook al regent het, ook al waait het, ook al is het koud. Oh, misschien is het wel leuk om jullie te vertellen wat mijn outfit voor vandaag daarom is. Nou, om te beginnen ondergoed. Dan een hemd, een t-shirt met lange mouwen, nog een t-shirt met lange mouwen, een t-shirt, een trui, een vest, een spijkerbroek, nog een dikkere spijkerbroek, lange sokken, laarzen, een jas, en nog een regenjas, met twee mutsen over elkaar heen op mijn hoofd. Ja. Volgens mij ben ik er nu. En weet je wat? Ik heb het nog steeds een beetje koud.

Maar ondanks dat vond ik het appels oogsten tot nu toe leuk. Vanaf 8:00 tot en met 12:00 zijn we de velden opgegaan, hebben we de bomen geschud, en hebben we appels geraapt en verzameld in manden en daarna in de palox. Om 12:00 zijn we gaan middageten en op het moment heb ik middagpauze! En zometeen over een half uur gaan we weer verder met rapen. Ik hoop dat we op tijd klaar zijn (we waren vanochtend gelukkig al over de helft) zodat we daarna genoeg tijd hebben om binnen op te warmen met een kopje thee, en zodat mijn eskimo-outfit voldoet aan waar hij aan moet voldoen.

Fieuw! Als je dit leest ben ik blij dat ik deze blog nu wél naar jullie heb kunnen sturen. Ik ga er nu snel weer van door, om nog even te genieten van het warme klimaat binnenshuis. Tot de volgende keer!

Liefs,

Roxy

Reacties

Reacties

Marina

Hee eskimootje,

Kun je nog wel bewegen met al die lagen kleding? Tjee wat veel. Begrijp wel dat t nodig is, helaas. Maar weet je? Tegen de tijd dat je mijn berichtje leest ben je waarschijnlijk wel klaar met al dat werk en zit je weer lekker warm binnen te genieten van de warmte! Hoop ik voor jou tenminste. ?.
Ondanks al dat harde werk geniet je je helemaal suf, geloof ik. Nog heel even en dan ben je weer lekker bij pap, mam, Floyd en Aisha. Kun je je daar weer warmen aan hun LIEFDE!
Dikke knuffel van mij!

Ton

Dat wordt nog wat in IJsland, lieve eskimo. Daar heb je twee keer zoveel kledinglagen nodig als in Zwitserland.

Roxy Hermans

@ Marina, je hebt gelijk! Ik zit nu binnen met rode wangen te genieten van de warmte en we gaan zometeen avondeten. Ennn hoe leuk het hier ook is, ik verheug me er ook weer op om mijn lieve mensjes weer te zien ?

Roxy Hermans

@ Ton dat weet ik. Maar dan ga ik me erop voorbereiden en kleding kopen die bestemd is voor de kou. Hier heb ik gewoon allemaal dunne laagjes over elkaar heen…

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active