roxyreist.reismee.nl

๐ŸŽ…๐Ÿปโ„๏ธ๐ŸŽ„Kerst-citytrip naar Kopenhagen!๐ŸŽ„ โ„๏ธ๐ŸŽ…๐Ÿป

Ho-ho- hallo daar lieve mensen. Ik ben misschien even weggeweest, maar niet voor lang. Welkom terug op mijn blog! :)

Met heel veel plezier wil ik jullie vertellen dat ik een tweede solotrip gepland heb! Iets heel anders dan mijn boerderij-ervaring in Zwitserland, maar zekerweten net zo leuk. In de week van 12 december ga ik een kerstmisachtige treinreis maken naar Kopenhagen: een stad die ik altijd al heb willen bewonderen. In de winter loop je in Kopenhagen door een Kerstmis winterwonderland met allemaal lichtjes en verschillende kerstmarkten met traditionele hutjes, omringd door de geur van kaneel en kerstkransjes (hehe, tenminsteโ€ฆ dat is hoe winters Kopenhagen bekend staat!). Bovendien zijn er in de stad ontzettend veel musea, kastelen en paleizen, er is โ€œthe statue of the Little Mermaidโ€, de beroemde gracht Nyhavn, pretpark Tivoli Gardens (!!!) en er zijn tallen van leuke en duurzame restaurantjes. Kortom: genoeg om te gaan ontdekken dus.

Als kersje onder de taart (hehe) zal Kopenhagen in het begin van mijn reis echter nog even op zich moeten laten wachten. Op zondag 11 december vertrek ik namelijk met de trein naar Bremen, waar ik een nachtje verblijf als een soort tussenstopje. In de middag zal ik daar aankomen waarna ik kort de tijd heb om onder andere de charmante middeleeuwse wijk Schnoor te verkennen. Ik moet eerlijk toegeven: ik ben hier nog net zo benieuwd naar!

Op maandagochtend ben ik van plan om meteen weer de trein in te stappen, op weg naar de gezellige Tivoli-Kerstmisstad. <3

En dan heb ik ongeveer drie en een halve dag de tijd om Kopenhagen en haar omgeving te gaan ontdekken. Als mijn plannen niet meer gaan veranderen dan spendeer ik mijn hele dinsdag aan het ontdekken van musea, monumenten, gezellige straatjes, restaurantjes en Nyhavn. De woensdag ga ik op citytrip binnen mijn citytrip (logisch, toch?) naar Malmรถ: een stad net over de grens in Zweden! (met de trein binnen 40 minuutjes te bereiken. Ideaal dus!) en op donderdag ga ik genieten van het mooie Tivoli Gardens met alle lichtjes, attracties en de gezellige kerstsfeer. Op vrijdagochtend begin ik aan de treinreis terug naar huis, die ik deze keer wel van plan ben om in รฉรฉn keer te doen!

Nou, bij deze dus mijnplanning. Hoe ik het precies ga beleven, mogen jullie als je dat leuk vindt lezen in mijn volgende blogs! Ik kijk er erg naar uit om jullie mee te nemen op mijn volgende avontuurtje. En ik kan niet wachten om van deze mooie noordelijke stad te gaan genieten! Als jullie nog tips, aan- of afraders hebben voor Kopenhagen, laat het maar weten in de reacties. Tot snel weer! <3

Liefs,

Roxy Claus

Reacties

Reacties

Jessie

Heel veel plezier in Kopenhagen!

Roxy Hermans

@Jessie dankjewel!! <3

Bauke

Super tof! Veel plezier

Roxy Hermans

@Bauke lieff, dankjee!!!

Jac Hovens

Hoi hoi. Veel plezier en ben benieuwd naar je verhalen.

Marina

Ik kijk weer uit naar je verhalen! Alleen de voorpret is al leuk!

Ton

Alles al tot in de puntjes gepland!
Een concert van de Bremer Stadtmusikanten kan ik je ook nog erg aanbevelen. En mocht Denemarken doordringen tot de halve finales van het WK, dan zal het die week extra gezellig zijn in de stad. Veel plezier alvast!

Aisha

Heel veel plezier lieve schat!!! Ik verwacht veel foto's van je >:(

Roxy Hermans

Dankjulliewel allemaal!!!! En pap bedankt voor de tips hehe

Sandra

Gaaf, Roxy! Heel veel plezier ?!

Cor

Hoi Roxy, wat een leuk plan! Als je in Kopenhagen bent lijkt mij ook het Kongens Nytorv (Nieuwe Koningsplein) een aanrader, schijnt het beroemdste plein van de stad te zijn. Ben nooit in Kopenhagen geweest, helaas, maar dit plein is heel bekend, o.a. omdat de Deense filosoof Kierkegaard daar heeft gewoond.

Roxy Hermans

@Cor wat een leuk idee! Dat onthoud ik. Dankjewel ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active