roxyreist.reismee.nl

Une vraie Parisienne

Bonjour mes ami(e)s,

Intussen is het mijn tweede avondje in Parijs, en ik heb al een aantal hele leuke dingen gedaan en gezien…

Gisteren was nog vooral even settelen. Om 15:00 inchecken in m’n hostel, het ov voor dit weekend regelen en een plek vinden om te gaan eten ‘s avonds. Ik ben naar de boekenwinkel Shakespeare and Company gegaan waar ik deel 3 van mijn momenteel favoriete boekenserie gekocht heb… Ik heb dus een Paris Visit Pass waarmee ik 3 dagen onbeperkt in al het ov in Parijs kan gaan (zo’n geweldige aankoop!). En ik heb het plezier van de Parijse metro ontdekt. Rennen tussen de doolhoven van stations, keihard racen tussen allerlei verschillende plaatsen, soms zo hard dat alles schudt en de hele inhoud van de trein tegen elkaar aan valt in de bocht… en af en toe proppen tot er niemand meer bij past. En ik meen het, ik geniet er echt van. Het is zo’n indrukwekkend systeem. Je bent in zo’n korte tijd zo snel op de plek waar je moet zijn. En er is in bijna iedere grotere straat wel een metrostation. Sinds ik eenmaal de smaak te pakken had, krijg ik er geen genoeg van en voel ik me een echte Parisienne…

Mijn hostel (The People- Paris Bercy) is top. Ik heb een luxe bedstay met toch nog veel privacy en de kamers en common rooms zijn allemaal fris en gezelligmodern ingericht!

Vandaag heb ik muséede l’Orangerie bezocht! Daar hangen vier van Claude Monets waterlelieschilderijen. De enorme werken hangen in een ronde witte ruimte zodat je je echt midden in het natuurfenomeen bevindt. Ze zijn prachtig, geweldig dat ik ze in het echt heb kunnen zien!

Ook heb ik vandaag bij Bateaux Mouches een boottocht over de Seine gedaan, gewandeld door koninklijke tuinen met daken van felgroene bladeren en romantische bankjes en lantaarns, heb ik geluncht bij een biologisch en plantaardig restaurantje genaamd Wild and the Moon (heerlijk!!!!!!!!), de Eiffeltoren van dichtbij bezichtigd en ‘s avonds gedineerd in een chique restaurantje waar ik met de metro binnen 3 minuutjes ben vanuit mijn hostel.

Het eten in Parijs is trouwens echt *mwah mwah mwah mon amour mon amour*. Hieronder een lijstje van memorabele lekkernijen die ik al allemaal gehad heb voor wie geïnteresseerd is XD.

- halve baguette met mozarella en tomaat;
- reuze frambozenmacaron;
- frozen açaibowl met home-made granola;
- avocadotartaar met burrata (en gratis brood);
- tarte tartin;
- allerlei lekkere groente- en fruitsapjes;
- Frans ontbijtje met croissantjes.

YUMMYYYYYYYYYYYY

Ahem. Dan zijn we er voor nu wel zo’n beetje. Ik ben inmiddels in mijn hostel en ik ga niet te laat naar bed, want morgen wil ik een hoop tijd hebben voor onder andere het Louvre. Donc, bonne nuit et à demain!

Liefs, Roxy

Reacties

Reacties

Ton

Smikkelbeest! (Smiccle bête!)

Roxy Hermans

HAHAHAHAHAHAHHA PAP

Sjaak en Erna

‘Allo ‘Allo vraie Parisienne,
Je beschrijving van Parijs roept allerlei herinneringen op. Alsof we zelf in die metro zitten. Super cool dat je dit allemaal doet. En wat die lekkernijen betreft: probeer ook eens een madeleine: een cakeje in de vorm van een schelp, tegenwoordig vaak geserveerd met slagroom en stukjes fruit. Jammie ?….en ook heel lekker met een kopje bloesemthee ?.

Marina

Ik kan blijven zeggen dat ik blij ben met jouw schrijfstijl. Het is net of ik met je meehobbel door Parijs. Ben zelf niet zo'n reiziger (er gaan soms weken voorbij dat ik niet eens uit de bebouwde kom van Sevenum kom hahaha) Maar als ik jouw verhalen lees kom ik overal. Tis net of ik er zelf ook ben. Om geniet van jouw plezier en lef!
Ik kijk uit naar je volgende belevenissen in t mooie drukke Parijs!

Jac

Wat heb je toch een mooie schrijfstijl. Je wordt helemaal er in mee gezogen. Helemaal top
Ja Toos en ik hebben daar ook mooie herinneringen aan.
Geniet ervan en op naar je volgende verhaal.

Roxy Hermans

@Sjaak en Erna die madeleines ken ik! Goed idee om die een keer te proeven…

Roxy Hermans

@Marina en @Jac dankjulliewel!!! :D ik ben blij dat jullie zo kunnen meegenieten hehehe

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active