roxyreist.reismee.nl

HEERLIJKE PIZZA

Bonjour vanuit de TGV 6033!

Momenteel ben ik onderweg naar Montpellier, waar ik hopelijk rond 13:15 aan zal komen. Ik ben super benieuwd naar mijn gastvrouw, en naar de stad en de talenschool. Ik heb een super leuk weekend gehad in Parijs. En ik kan nu ook met zekerheid zeggen dat ik echt een geweldige eerste hostel-ervaring heb meegemaakt. Dankjewel The People - Paris Bercy. Wat een mooie kamer, gezellige en rustige sfeer en goede service!

Ik ga jullie nu nog wat vertellen over mijn dagje van gisteren. Toen ben ik in de ochtend naar het Louvre gegaan, en daar heb ik ongeveer 3 uur besteed. Wil je nu echt alles maar dan ook alles van het Louvre zien? Dan denk ik dat je minimaal 2 of zelfs 3 dagen nodig hebt… Maar gelukkig heb ik alles kunnen bekijken waar ik het meest benieuwd naar was, namelijk:

- het vlot van Medusa van Théodore Géricault;
- de Vrijheid Leidt Het Volk van Eugène Delacroix;
- de Mona Lisa van da Vinci of course;
- de Italiaanse zaal met kroonjuwelen;
- en het beeld van Amor en Psyche van Antonio Canova, welke zekerweten mijn favoriete kunstwerk van het Louvre is.

Na de drie uurtjes in het Louvre ben ik naar Pink Mamma gegaan; een letterlijk roze restaurant waar altijd een rij(!) voor staat, op welk tijdstip van de dag je ook gaat… En ik ben er zekerweten achter gekomen wat de reden daarvoor is.

Het is een mooi en klassiek ingericht Italiaans restaurant, met gezellige muziek en allerlei plantjes en schilderijen voor de ramen en aan de muren. En het eten, nouuuu. Ik heb nog nooit zo’n lekkere pizza gehad! Met saus die verser dan vers smaakte en kaas die nog veel lekkerder is dan de Gouda van ons in Nederland. En om niet te vergeten de korst… Die was breed en super luchtig. HEERLIJK! Bij de pizza dronk ik een enorme verfrissende virgin cocktail met citroen en aardbei en kamille. Zo eentje zou ik iedere zomerdag wel willen hebben…

Met een gevulde buik en een goed humeur (hahaha!) ben ik vervolgens over de Champs-Élysées gaan wandelen en heb ik de Arc de Triomphe bewonderd. In de avond heb ik een kleine salade gehaald en die in het hostel opgegeten, meer trek had ik na mijn uitgebreide lunch niet meer!

Ik was van plan om op tijd te gaan slapen voor de reis van vandaag, maar heb uit eindelijk gebabbeld met een paar kamergenoten tot 23:00 ‘s avonds. We hadden het over politiek, de maatschappij en levensovertuigingen, over de Franse taal en over Parijs, en nog veel meer! Zo leuk wat voor gesprekken er zomaar kunnen ontstaan, dat is ook een voordeel van hostels.

Maar ja, au revoir Paris. J’ai passe quelques jours magnifiques! En nu op naar Montpellier. Lekker aan het strand in het zonnetje…

A bientôt!

Liefs, Roxy

P.S. Ik ga zo nog een collectie met foto’s posten in een aparte blog… Houd ‘m dus in de gaten als je benieuwd bent naar hoe die heerlijke heerlijke pizza eruitzag…

Reacties

Reacties

Ton

Smikkelbeest!

Mariët

Ha Roxy,
Wat ben je weer met een spannend avontuur bezig. Helemaal in je eentje naar Parijs? Je moet het maar durven. En dan lees ik dat je nu in Montpellier zit. Wat ga je daar allemaal doen?

Roxy Hermans

@Mariët ik doe een korte talencursus in Montpellier! Om Frans te leren :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active