roxyreist.reismee.nl

Bienvenue à Accent Français!

Bonjour mes ami(e)s,

Vandaag heb ik een super leuke drukke dag gehad. Ik begon in de ochtend met een korte info-meeting in de talenschool. Daarna had ik van 9:00 tot 12:15 (wat mijn reguliere tijd gaat zijn) de eerste twee Frans-lessen. We hebben veel mondelinge oefeningen gedaan en gediscussieerd, waar ik heel blij mee ben. Dat kun je namelijk het meeste in de praktijk brengen! Ook hebben we grammatica geoefend en het een en ander geschreven. Iedere week - dus voor mij de gehele cursus - staat in het teken van een bepaald onderwerp. Deze week zijn dat maatschappelijke thema’s. We praten dus over vanalles wat te maken heeft met politiek, het milieu, economie en sociale (on)gelijkheid. Er zitten ongeveer tien mensen in mijn klas, het is gezellig en gelukkig heb ik een leuke leraar.

Als lunch had ik vandaag een rijkgevuld pitabrood met falafels, groentes, hummus en een soort yoghurtsaus. In een van de honderdtallen van gezellige restaurantjes in Montpellier. Na het eten ben ik door de straten gaan struinen, en ik ben prachtige dingen tegengekomen. Allerlei leuke producten en souvenirs in winkeltjes, een hele mooie kerk, de carousel op de Place de la Comédie, een hele boel mooie gebouwen, klassieke lantaarnpalen, balkonnetjes met drogende was, en een specifiek straatje waar ik verliefd op ben geworden. Ik maak zometeen wel een fotoblog… Dan kunnen jullie ‘m zien. Om even tot rust te komen heb ik nog een half uurtje muziek geluisterd in het mooie parkje naast het station, waar ik genoten heb van tallozen vogeltjes die zich daar aan het vermaken waren.

Om 15:00 organiseerde de school een korte wandeltour met een gids door Montpellier. Met een relatief kleine groep mensen zijn we voorbij verschillende bezienswaardigheden gelopen, zijn we bij een kathedraal en een voormalige universiteit geneeskunde naar binnen gegaan, en heeft de host ons in rustig Frans verteld over de geschiedenis van de stad. Ook heb ik twee leuke meiden ontmoet, met wie ik na de tour op het terrasje in mijn favoriete straatje heb genoten van een frisse limonade (het was 27 graden vandaag!!!). De komende dagen zijn we van plan om meer dingen te gaan doen samen, en dat vind ik super leuk!

Tof dat jullie mijn blog weer lezen, dankjulliewel! :) En laat gerust een reactie achter.Ik ben benieuwd of jullie een leuk beeld hebben van Montpellier, en als jullie vragen hebben dan beantwoord ik ze graag.

Groetjes voor nu, en tot gauw weer!

Liefs, Roxy

Reacties

Reacties

Sjaak en Erna

Wat leuk dat die school zo veel organiseert. Dat levert veel leuke en waardevolle ervaringen op, die je niet snel zult vergeten. En dat super leuke kleurige straatje zou ook onze favoriet zijn ?. Heel veel plezier en geniet ervan ??.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active